Lehetőségek kiaknázása
Egy hónap, és újra eklipszekhez érünk. Ez azt sugallja, hogy amit az előző eklipsz szakasz tanítani próbál hónapok óta, március 21 és április 20-között utolsó lehetőségeivel rukkol elő, hogy kiderüljön, vesszük-e az adást, értjük-e, nekünk miben kell változnunk, és meglépjük-e mindazt – akár önmagunkban, akár kifelé - ami meg is hozza a változást, vagy ismétlést kapunk, hogy újra nekifussunk, most végre másként.
Az eklipsz tanítások hullámzása - tanítás érkezik, megtanulom, továbbléphetek; új tanítás érkezik, megtanulom, továbbléphetek – szerűen működik. Ha azonban nem vesszük észre mi a tanítás, mert leragadunk puszta megélésekkel való megbirkózásnál, vagy feltűnik ugyan, de nem vállaljuk fel, hogy abba az irányba, ami változást hozhat lépjünk is, akkor "feladat torlódás" jön létre – ez pedig idővel ismétlődéseket, helyzetromlást eredményezhet. Mintha iskolában nem sikerülne matematikából a vizsga, és újra és újra matekpéldákat kapnánk, míg sikerrel nem járunk megoldásukban, és csak ekkor kezdhetnénk bele új tantárgyba. Vagy kapnánk ugyan a matek példák mellé új tárgyból is leckét, de nagy időnket, energiáink nagy részét még mindig a matekkal való birkózás kötné le, így a másik tárgyból sem tudnánk jól teljesíteni.
Ha előáll egyfajta "feladat torlódás", az kimerítő tud lenni. Alááshatja a lelkesedést, a kudarcok felőrölhetik az önbizalmat, a félelmek felerősödhetnek a reménnyel, hittel szemben, előbb-utóbb csökkenhet a teljesítőképesség, beállhat egyfajta érdektelenség, kiégés állapota, ami tovább nehezíti a "feladat felhalmozódásból" való kikecmergést.
Külön nehézség, hogy egyszerre vagyunk része egy globális hullámzásnak, és azon belül saját, egyéni hullámzásoknak, amiket tudnunk kell magunkban egyeztetni, ha megértéseket szeretnénk kapni.
A globális hullámzás hatalmas "torlódásokat" halmozott fel
mostanra. Nem hogy nem támogatja az egyéni hullámzást, de még nehezíti is. Ez a
korszak arra épít, hogy egyéni hullámzásokban jeleskedünk, a
globális visszahúzó erő ellenére - ugyanis az egyéni fejlődés tudja oldani a
globális feltorlódást, aminek oldása saját, egyéni feladatainkban való előrehaladás révén tud létrejönni. Ez pedig lassú folyamat - kitartást, türelmet igényel. Ha út közben kimerülünk, kiégünk, nem lesz, aki rátaláljon valós megoldásokra. Lelkiismereti kérdéssé nőtte ki magát az egyéni fejlődésre való igény. Ezt pedig nekünk, embereknek, tanulnunk kell még - saját bőrünkön érezve, ha nem vagyunk rá hajlandóak.
Új stratégiákra, új rendszerek felépülésére van
szükség - saját életünkben is. Ezt próbálja formálgatni bennünk a 2023-as év, mely remek
lehetőség felismerésekre, perspektíva nyitásra, új dolgok befogadására, régi
dolgok esetén pedig annak megértésére, mit kell belőle elengedni, másként látni, másként csinálni.
A 2023-as év első ilyen lehetőség hulláma lassan lezajlik. Egy
hónapunk van még az idei első szakasz "matematikai példáinak" kibogozására,
megértésére, hogy májustól, az új ciklusra, felfigyeljen ránk a Nagy
Tanító, és új feladatokat kaphassunk, ami nem feltétlen könnyű, de mindenképp lendületet adhat a korábbi torlódásból való kikecmergéshez.
Az új feladat sok esetben új énkép kialakítása, hiszen belső világunk, énképünk irányítja energiáinkat, prioritásainkat, megközelítésmódunkat, reakcióinkat. Ha sikerül új megközelítést megengedni a megszokott mellé, vagy helyett, az új perspektívákat, lehetőségeket, eredményeket nyithat meg, de legfőképpen egészségesebb állapotba helyez minket – akár testi, akár lelki szinten – amivel egyszerűbbnek tűnhet a nehezebb is, hiszen új "felszereléssel" futhatunk neki az új feladatoknak.
Megtérül, ha foglalkozunk magunkkal! Megtérül, ha ebben az
időszakban – akár segítséggel, vagy önállóan – felfedezzük, mik saját visszahúzó
erőink, és korrigáljuk azokat, hogy lendületben maradhassunk saját életünkben, ezzel globálisan egész világunk működésében.